Little Paris
Hello! Wallo!

Assalamualikum! Hi I'm Syabila Aqirah. Welcome to My Little Maustache.


Entries About Linkies

Walking Talking

letak link anda yang betul.
No Harsh words allowed here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.

Code CBox korang kat SINI!

Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   


Pembakar semangat aku :')

Assalamualaikum, hi guys. Hows your day? Isn't good? Then make a nice & big smile. Well trial PMR just around the corner. Wow memang menakutkan. Yeah I'm not ready yet la. Tapi aku akan cuba yang terbaik & hadiahkan flying colours untuk my parents. Terutama abah :')

Yaa hari Selasa, yes hari Selasa. While tengah belajar science kat dalam kelas Puan Fung datang & panggil beberapa orang budak kelas aku. And.................... tiba tiba nama aku pun dipanggil sekali. Yahh terkejut la. Ingatkan aku ada buat salah or langgar peraturan or what else la. But aku salah. Rupanya aku tercalon sebagai murid yang berpontensi untuk dapat straight A's. Ya Allah memang tersangatlah tak sangka. I'm not brilliant at all. Exam selalu je cukup cukup makan. Tapi tula alhamdulillah. Semangat aku semakin membara bara nak berjaya. Then bila dah tahu tu kan haruslah aku buat muka macam ni


Ya actually first first tu aku takut juga sebab tak yakin dengan diri aku boleh ke dapat straight A's? Then tambah pula ada kawan aku ni cakap benda yang boleh menjatuhkan lagi semangat aku. Ohman. Wa speechless bhai !!! Aku berfikir banyak kali pasal benda ni. Ya pasal masa depan aku. Then aku cakap dengan mama & mama cakap bagus. Em aku pun bukannya rapat sangat dengan mama so habis situ jelah. Satu hari aku pendam pasal ni. Ambik keputusan. So tik tok tik tok.....

After berbuka tadi & dah kemas dapur semua aku cari abah. Yeah abah menyorok dalam bilik. Hehe then aku cakap yang aku tercalonsebagai murid berpotensi tinggi tu. And and and sangkaan aku tepat sekali, tapi lebih tepat lebih dari tu. K ayat dah macam keling. Abah bangga sangat dengan aku. Tapi aku tetap cakap dengan abah pasal benda yang aku pendam tu. And abah berikan semangat yang cukup membara untuk aku terus bangkit. Ya aku rasa bertuah ada abah. My mom too. But aku lebihkan abah sebab aku manja dengan abah. So kita orang berbual la

Me: "Tapi abah owg tak yakin dengan diri owg. Owg takut tak dapat capai apa yang cikgu target"
Abah: "Awak tak boleh macam tu. Kalau cikgu tu dah yakin dengan awak, awak sepatutnya 5 kali ganda  lebih yakin dari cikgu. Sahut cabaran cikgu. Buktikan pada cikgu.
Me: " *angguk* "
Abah: "Okay awak tengok, dulu abah gaji sikit je. Tapi sebab bos percaya kat abah & abah yakin dengan diri abah bos naikkan pangkat abah. Hantar pergi Taiwan, Singapore sampai la sekarang ni. Kita cuma perlu yakin je. Kalau awak tak cukup apa apa bagitahu abah. Nak apa apa bagitahu abah. Abah  takde masalah. Abah boleh je."
Me: "Okay abah. InsyaAllah owg cuba. Owg try dapatkan straight A's tu"
Abah: "Hmm abah balik kerja penat penat dengar anak abah dapat macam ni semua hilang penat abah tu. Tak perlu jadi kaya ke apa. Cukup cemerlang tu je. Tapi yang paling penting kita tak boleh sombong  berlagak. Rendah diri aja. Tengok macam kak Mira. Kalau dia dah berjaya awak berazam aku pasti  boleh lebih berjaya dari dia tau. Mesti yakin pada diri, pada hati. Kalau ada apa apa awak bincang aja dengan abah. Abah tolong. Awak ingat dalam apa apa abah mesti sokong awak. Orang oertama yang sokong awak. Ingat tu"
Me: "Ya bah, terima kasih sesangat bah. Terima kasih sokong owg & bagi semangat tu. Owg hargai. Thankyou so much *lari keluar*"

Okay thats our conversation, nak tahu kenapa aku lari keluar? Sebab aku tahan air mata aku. Aku terharu sangat. Tak tahu nak cakap macam mana. Aku bersyukur sangat ada parents macam ni. Even perhatian yang diberi pada aku kurang, but hakikatnya sokongan dorang amat kuat. InsyaAllah aku akan cuba yang terbaik. Aku tak riak atau bangga dengan pencalonan tu. Tak dapat pun tak kisah but sokongan mereka tu. First time aku luahkan segalanya pada abah & abah membakar semangat aku dengan sokongannya. Ya Allah, terima kasih abah. Terima kasih sangat sangat :') LOVEYOU.